De gezamenlijke jeugdafdeling in Dalfsen is het doel waarmee SV Dalfsen en ASC’62 dit jaar meedoen aan de Rabobank Clubkascampagne. Beide verenigingen hebben zich ingeschreven met hetzelfde doel: een boost geven aan de lancering van FC Dalfsen. Rabobank-leden krijgen een stemkaart thuis, waarmee ze vanaf donderdag 15 maart kunnen stemmen.
Sinds 1969 is Sportpark Gerner de thuishaven van SV Dalfsen en ASC’62. Tal van onderlinge ontmoetingen tussen jeugdteams vonden hier de afgelopen decennia plaats. Na bijna vijftig jaar komt hier een einde aan en bundelen beide verenigingen de krachten. Vanaf komende zomer trekt de volledige jeugd samen op onder de naam FC Dalfsen.
De lancering van een nieuwe jeugdafdeling, met zo’n 550 leden, kost geld. Het jeugdbestuur gaat zich de komende maanden richten op het inkopen van onder andere tenues, trainingspakken en materialen. Om dit mogelijk te maken doen SV Dalfsen en ASC’62 mee aan de Rabobank Clubkascampagne.
Rabobank Clubkas Campagne
De Rabobank Clubkas Campagne is er om verenigingen of stichtingen een steuntje in de rug te geven. De Rabobank Vaart en Vechtstreek stelt 150.000 euro beschikbaar, te verdelen onder alle deelnemende verenigingen. Niet de bank, maar de leden bepalen op deze manier welke vereniging of stichting een financiële bijdrage verdient voor het realiseren van het clubdoel.
Wie lid is van de Rabobank, mag vijf stemmen verdelen onder de deelnemende verenigingen. Stemmen kan van 15 tot en met 31 maart en per club mag je maximaal twee stemmen uitbrengen. SV Dalfsen en ASC’62 roepen alle Rabobank-leden op om twee stemmen aan SV Dalfsen te besteden en twee aan ASC’62. Zo komen in totaal vier stemmen binnen bij het gezamenlijke doel: FC Dalfsen een vliegende start bezorgen.
Beachveld en tribune
Het wordt voor ASC ’62 en SV Dalfsen de derde keer dat ze meedoen aan de Rabobank Clubkas Campagne. In 2016 en 2017 leverde de actie een flink bedrag op voor respectievelijk het beachveld en de tribune op Sportpark Gerner.